به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، ماشاالله صفری اظهار کرد: محمود آباد به نور با درخواست اهالی و تصویب شورای ترافیک شهرستان محمودآباد بصورت یکطرفه برای خودروهای سبک به اجرا درآمد.
وی اعتبار هزینه شده برای احداث این دور برگردان را بالغ بر ۹ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: این دور برگردان، با هدف بهبود وضعیت ایمنی با اجرای عملیات تعریض، زیرسازی و آسفالت به طول ۶۰۰ متر دو طرف و جداول جدا کننده باند گردش به اجرا در آمد و از شرایطی ایمنی مناسبی برخوردار است.
وی گفت: این دور برگردان به منظور افزایش ایمنی و تسهیل درامر تردد و استاندارد سازی در منطقه احداث شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان محمود آباد افزود: تبدیل بریدگی ها در جاده ها به دوربرگردان های استاندارد راهکاری مناسب برای کاهش نقاط پرحادثه در جاده های استان است.
صفری با اشاره به شرایط بومی منطقه و قرارگیری روستاها و مراکز جمعیتی و کشتزارها در حاشیه راه ها تصریح کرد: وجود شهرها و روستاهای متعدد در امتداد جاده های بین شهری عاملی است که، بنا به ضرورت، باعث ایجاد سرعت گیرها، تقاطع ها و بریدگی های متعددی در طول جاده های استان می شود که استاندارد نبودن این بریدگی ها و تقاطع های جاده ای درصد ایمنی مسیر را کاهش می دهد.
وی با تأکید بر لزوم ساماندهی جاده های شهرستان ابراز امیدواری کردو گفت امید است با پیگیری مسئولان، اعتبارات مورد نیاز جهت احداث دوربرگردان ها و تقاطع های ایمن در سطح جاده شهرستان بخصوص محور محمودآباد -سرخرود، تأمین گردد.
به گفته صفری؛ فراهم آوردن ایمنی لازم در جاده ها نوعی سرمایه گذاری است که برای پیشگیری از وقوع سوانح و حفظ سلامت مردم انجام می شود.